27 Aralık 2009 Pazar

Deniz sezonu açıldı


Karpuz kapuğu denize düşmedi belki ama biz sezonu açtık ;-) Bugün 50-faktörlü güneş kremlerimizi sürünüp Ada'nın Büyük Hipopotamı'na atladığımız gibi güney Adelaide'deki Gümüş Kumlar plajına gittik. Günümüzde ülkenin sadece %3'ünde sürdürülen bir Avustralya geleneğini yaşatarak deniz kıyısına kadar arabayla gittik. 29-derece olmasına karşın değdiği yeri kızartan bir güneş, hem enine hem boyuna uzanan pudra kıvamında bir kumsal, ilk başta serince ama girdikten sonra kolayca alışılan berrak sular... Yine de tadını çıkarttık diyemeyiz, çünkü tepemizde dolaşan sarı-kırmızı renkteki helikopter ve uçaklara denizden eşlik eden sarı-kırmızı jetskiler ve sürat tekneleri bizi boyumuzu geçmeyen sularda yüzmeye sevk etti. Denizden çıkın uyarısı gelmediyse de o kadar kişinin harıl harıl köpekbalığı nöbeti tuttuğunu görmek insanın hevesini epeyce kaçıyor. Korkmadık, sadece fazla açılmaya hevesimiz kalmadı ;-) Hazır cankurtaranlar bayrağı dikmişken bizimkini bagajdan çıkarmak için uğraşmayalım dedik ve dünyanın öbür ucunda bile bizi yalnız bırakmayan harika renklerle fotoğraf çektirdik.
Bu arada biz eğlencemize bakarken Noel'i beraber kutladığımız aile fertlerinden Polonyalı olanı elinde oltasıyla yarı beline kadar saatlerce didindi durdu, ama anlaşılan deniz çok cömert bir gününde değildi. Sadece iki balığın 8,5 aç insana yetmeyeceğine kanaat getirerek evden getirilen çıkınlara baş vuruldu. Arek hırs yaptı ve Salı günü izin alıp sabah 6'da aynı yerde şansını tekrar deneyeceğini söyledi. Buçuk insan bizim de Arek'e eşlik etmemizi önerdiyse de suyun o saate özellikle de onun küçük bedeni için yeterince sıcak olmadığını söyleyince ikna oldu. Özellikle bu aralar Ada'yı herhangi bir konuda ikna etmek epey zor olduğu için bu bizim açımızdan önemli bir kazanım sayılabilir. Biraz ingilizce bilmemenin stresi biraz yeni insanlara alışmanın sıkıntısı, biraz da sevdiklerine özlem onu çok zorluyor. Açık açık söylemese de bu kadar huysuzluğun başka bir açıklaması olamaz!
Yarın da kuzey Adelaide tarafındaki bir çiftliğe gideceğiz. Sizce ne üretiyorlar dersiniz? Denizatı ;-) Evet, Port Adelaide'de bir denizatı çiftliği varmış! Bakalım bizi neler bekliyor... Navman marka bir yol-bulucu cihaz aldık ve artık kaybolma korkusu yaşamadan istediğimiz yere gidebiliyoruz. Yarın Noel tatilinin son günü ama Senem'i ve de beni kısa bir hafta bekliyor, çünkü Cuma yeni yıl! Şimdiden mutlu bir 2010 diliyor, hepinizi sevgiyle kucaklıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder